Alkohol och ugnsrengörning

Igår kväll vart de mys framför tv:n med Jonna, vi käkade popcorn å praliner ;)
Sen när hon somnat ägnade jag min fredagskväll med att rengöra ugnen.......jätte kul, haha! Men nu e de så att det där fixa å dona suget sätter in....var lika med Jonna. Skåp ska rensas osv.
Men måste säga att jag e jävligt stolt över mig själv på många plan just nu...har tom lagt mig å sovit mitt på dan, sagt nej till folk som vill träffas då jag inte orkar och bara varit....suttit på FB och spelat Wordfeud =)

Men ikväll blir de galej!! Bjuden på middag hos Camilla, sen ska vi ut på krogen. Man ska inte räkna bort en gammal krogråtta bara för hon har en bulle i ugnen. Kan ju åka hem när jag vill ;)
Får se hur jobbig jag tycker folk e när man e nykter.
Nu är det så att jag nästan aldrig dricker, jag har verkligen mina skäl. Men 2-3 gr per år kan jag supa till rejält å gå ut å dansa loss på dansgolvet, de tycker jag e roligt. Men skulle lika gärna kunna bli nykterist. Roligt å se reaktioner FB när man skriver att man e sugen på ett glas vin, å då menar jag ett riktigt glas, men jag skulle aldrig dricka det nu när jag e gravid!!! Men sugen har jag all rätt å va!
Något som gör mig ledsen är att se hur folk man känner dricker varje helg, spelar ingen roll om de riktigt super eller findricker vin, kan man inte avstå en helg så har man ju uppenbara problem....ni kanske inte håller med men de e min åsikt.
Sen märks det så tydligt att jag e uträknad nu när man inte kan dricka, blir inte tillfrågad av vissa som jag ofta blev förut. Kan väl sitta med på era vinkvällar ändå.....jaja eran förlust ;)

Kanske inte blir nå många moves på dansgolvet ikväll men det ska bli mycket najs å komma ut lite, jag behöver de. Avlägger en rapport imorgon!

Kommentarer
Postat av: Annel

2011-12-10 @ 14:10:51
Postat av: Annelie

Jag håller med dig på allt du skriver... Du o jag drinkar väl ungefär lika ofta... ;o) Man jag går gärna ut med dig nåt, om vi hinner innan Sigges nedkomst eller om vi tar det efter får vi se, man blir det efter så kommer det nog att dröjja ett tag kan jag tro ;o) Men som sagt träffa kan vi ju göra ändå!! Kraaaam påre

2011-12-10 @ 14:13:39
Postat av: Helena

Hoppas du får kul ikväll!!! :-)



Men jag kan visst förstå dom som inte fattar varför du är sugen på "riktigt" vin. Jag säger inte att det ena är rätt eller fel, men för nån som kanske inget högre önskar än att bli gravid så kan det nog sticka lite i ögonen på att nån som är det sitter och "beklagar" sig över att dom är sugen på vin...

Inte lätt nuförtiden riden när vi alla lever mer offentliga liv, man stöter sig alltid med folk på nåt vis fast man inte vill.



Hur som, jag vet ju att du även uppskattar ett glas alkoholfritt med, så hoppas det blir nåt sånt ikväll och att feststämningen är på topp!!!



Stor kram

2011-12-10 @ 15:47:18
URL: http://helenasfamiljohem.blogspot.com
Postat av: Linda

Annelie: jag träffas gärna:)

Helena: Jag har skrivit en gång att jag var sugen på vanligt vin och ser då inte det som något beklagande. Klart jag dricker alkoholfritt ikväll något annat finns inte på kartan. Är det något jag har respekt för är det de som inte kan få barn men tar dom illa upp för att jag var sugen då vet jag inte. Det har ju ingenting med deras situation att göra. Om jag tjatade jämt vore det en sak men det här är ju människor som känner mig.

2011-12-10 @ 17:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0