Denna Jul....

Jag älskar Julen men det finns mycket dumt med denna högtid oxå.
Denna hysteri....den skapar man själv. Man måste inte laga all mat själv & man bestämmer hur mycket pengar man vill lägga på julklappar.
Måste säga att jag e fruktansvärt less på att höra vissa klaga att man har så lite pengar kvar nu när julklapparna e klara, tack faaan för de om man lägger flera tusen. Ditt val, inte mitt bekymmer.....
Gör den mat ni orkar då & resten går väl alldeles utmärkt å köpa färdigt! Lägg senapen o dylikt i egna burkar å säg att ni gjort den själv :P

Själv har jag avsagt mig julklappar i många år. Ofta får man grejer som läggs in i ett skåp. Jag kan köpa prylar jag vill ha själv. Eller skänk en slant till behövande, absolut det finaste man kan ge till mig :)

Tankarna på Jul är mycket glädje, glada barn, god mat, Kalle Anka, familjen.
Men inte för alla.....en del har fulla föräldrar, blir våldtagna, slagna, får inga paket och mår dåligt när skolan börjar när de kommer tal om julklappar......fy fan va jag kan bli upprörd!!! Livet e orättvist å kommer alltid vara det.
Men det finns så många som kan göra skillnad, som bara kan öppna plånboken, men icke.....tur att det finns underbara människor som nästan inte har något men kan ge så mycket ändå<3 All kärlek till er!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Oj vad jag höll med dig om mycket!! Skulle nästan kunna tro att de e jag själv som skrivit det ;oD

2011-12-20 @ 20:19:12
Postat av: Linda

You and Me!! Kram påre gumman!

2011-12-20 @ 20:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0