Helgen

Stefan jobbar natt i helgen, vilket innebär att vi inte ser så mycket av han. Jag & Jonna gjorde ett besök hos vänner idag, Jonna lekte å hade så skoj! Ikväll blir det Melodifestivalen med Camilla =) Har fått nybakat bröd av min goa Anette så de ska vi mumsa ikväll :) En mycket uppskattad överraskning!
Imorgon är vi bjudna till Fam Jönsson på middag, alltid kul å träffa dom!! En bra helg!

Ja snart är vi 4 i familjen!!! Ska bli så kul å se hur de blir. Om det ändrar oss som familj. Man får ju höra så mycket av andra att man inte kommer hinna med som man gjorde när man hade ett barn. Att det kommer bli jobbigare att ta sig iväg på saker osv.....men de där visar sig. Jag/vi har alltid tagit med Jonna på det mesta, blir mycket vad man gör det till. Vårat liv är redan ett pussel med 2 jobb med oregelbundna tider och föräldrar som bor långt bort. Men jag tycker det går bra ändå. Nu menar jag inte att de skulle behöva ha barnbarnen i tid å otid om dom bodde nära men ibland kör det ju ihop sig.

Vi kommer bo kvar i våran lilla 3:a än så länge å se vad som händer. Har inte märkt att Jonna lider av å bo i lägenhet, inte på markplan osv. Det har mest varit jag som mått dåligt över det som drömmer om att bo i hus, men man kan ju inte få allt så är det. Vi har varandra och vi har tak över huvudet. Så roligt å höra från andra som sitter å pratar om sina hus å radhus.....skulle aldrig kunna bo si å så.....å då bor vi precis så, haha!

En dag kanske jag får min dröm eller så inte.....men mina drömmar kan ingen ta ifrån mig!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har sagt det ända sen vi fick Hanna att det är lättare med två barn än bara ett :-)

De har sån glädje av varandra <3

Jag tycker allt flyter på bättre här hemma de dagar Molly inte har dagis!

Tyvärr verkar många inte tycka lika, men som du skriver, det blir ju vad man gör det till!

2012-02-04 @ 19:15:36
URL: http://helenasfamiljohem.blogspot.com
Postat av: Malin

Allt du drömmer kan du göra har jag fått lära mig!!=) En date till veckan kanske? Kramar från mig

2012-02-05 @ 10:11:32
Postat av: Erika

Ja precis och det är fint att få tips och råd som man kan ta till sig.

Att ni bor som ni gör nu funkar ju enligt er och som du skriver tar inte Jonna skada utav det så funkar det ju till ni själva beslutar er att flytta till större.



Du gör det bra Linda. Kram

2012-02-06 @ 13:32:24
URL: http://erikasskafferi.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja det känns super bra med vänner. Har inte haft så många här innan och har bott här i snart 6 år så det känns som att det är på tiden. Känns väldigt bra. Kram

2012-02-06 @ 13:33:26
URL: http://erikasskafferi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0