Vänskap

Vänskap??? Kan vara både underbart, svårt och lätt att ta för givet. Vänner kommer & går & vissa består<3
Har funderat mycket på denna relation på sistone (har ju mycket tid å fundera ;)
Vänskapen kunde vara komplicerad redan som liten. Någon "tog" ens vän.....man fick inte vara med. Eller tvärtom, man fick en ny vän :)
Lite lättare att "välja" sina vänner nu när man e vuxen. Missbrukarbarn som jag är har jag alltid haft en "duktighetsstämpel" på mig själv (mycket vanligt). Jobbat med det här i flera år nu, måste säga att jag e jävligt stolt hur långt jag kommit. Kunde inte höra kritik, bli bortvald (som vän) eller höra vad någon sagt bakom min rygg. De e klart att de inte e kul nu heller men nu vet jag vad jag e värd!!
Människor förändras under åren och man glider isär, eller kanske hittar varandra igen.
Många ställer så höga krav på sina vänner å de ska jag jobba på nu, aldrig blir man fullärd. Jag älskar och tycker om mina vänner på så många olika sätt. Tack för att ni finns i mitt liv!!!

Ni som inte är med på bild är bortvalda.......skulle inte tro de ;) Men de var vad jag hade ork å gräva fram nu på kvällskvisten :P

Kommentarer
Postat av: Jannie

Åhå vilken trevlig läsning! Du är en sån fin och klok vän Linda, fast vi inte träffas så ofta så betyder mycket för mig. Tänker ofta på dig och skrattar högt. Jag tycker du är en super bra mamma, känner igen mig själv i mycket av det du skriver. Hoppas att du och magen mår bra. Puss

2012-01-16 @ 16:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0